We krijgen regelmatig de vraag wanneer je nu precies een trunk nodig hebt en wanneer hosted VoIP accounts. Uiteraard ligt dit volledig aan uw eigen situatie. Van beide soort gaan we de kenmerken beschrijven.
Hosted VoIP account van MaxiTEL zijn over het algemeen bedoelt voor de MKB. Bij Hosted VoIP heeft u zelf geen telefoon centrale meer op locatie maar maakt u gebruik van een virtuele telefooncentrale van MaxiTEL. Hierdoor heeft u dus ook geen dure onderhoudscontracten nodig. Het onderhoud van onze telefooncentrale zit in de prijs in begrepen. In deze telefooncentrale van MaxiTEL kan je dus al je telefonie zaken regelen waar je ook bent. De toestellen zijn overal te gebruiken zolang er maar een internet of dedicated voice verbinding is. Zo kan je alle toestellen op verschillende locaties toch in één telefoon centrale hebben.
Kenmerken Hosted VoIP account
Een trunk is technische gezien eigenlijk één Hosted VoIP account met net wat andere instellingen. Deze stel je in op je eigen telefooncentrale. Vaak hebben de grotere bedrijven zelf een telefoon centrale. Voordeel hiervan zou kunnen zijn dat al het interne verkeer ook intern op je eigen netwerk afgehandeld word en dit geen extra bandbreedte vergt van je internet verbinding of voice only verbinding. Vaak onderhoudt de IT afdeling zelf de telefoon centale waardoor je dus ook geen aparte onderhoudscontracten nodig hebt.
Kenmerken VoIP trunk account