Case study: Retail

Detailhandel en kleinhandel, leveren aan consumenten

Communicatie naar de consument is het allerbelangrijks in deze sector, dit kan in de winkel zijn, via de webshop of via advertenties. De retailbranche maakt al jaar en dag gebruik van verschillende telecomoplossingen, gewoon simpelweg gebeld worden, pinnen, alarm, email, webshop, maar ook het koppelen van meerdere vestigingen met bijvoorbeeld een voorraad systeem.

MaxiTEL levert diverse oplossingen voor webshops of fysieke winkels en het koppelen van meerdere vestigingen. Doordat applicaties in de cloud ook voor de retail sector steeds belangrijker worden, is het hebben van een 4G backup oplossing belangrijk.

Welke behoefte heeft de retail sector?

Betrouwbaarheid

Betrouwbare communicatie naar de klant

Volledige service

Full service, altijd ondersteuning

Integraties

Koppelen van systemen en vestigingen

Kantoren verbonden

Altijd bereikbaar

In de wereld van retail waarin de perfecte communicatie en bereikbaarheid van belang is. Dit geldt voor zowel bedrijven met fysieke winkels als voor bedrijven met webshops.

MaxiTEL levert voor het hoofdkantoor een volledige telefoniecentrale met vaste toestellen. Voor de winkels kan worden gekozen voor een makkelijke draagbare telefoon (DECT) oplossing, dit kan ook handig zijn voor gebruik in het magazijn.

Doordat alle vestigingen en hoofdkantoor gekoppeld zijn in dezelfde telefooncentrale kan er intern worden doorverbonden en intern met verkorte nummers worden gebeld.

Dataverbindingen

Voorraad systemen en computer systemen zijn aan elkaar verbonden door middel van een MPLS netwerk. Voor het hoofdkantoor kan dit een supersnelle zakelijke glasvezel zijn als daar meer bandbreedte nodig is, terwijl de vestigingen verbonden zijn met een VDSL verbinding. Omdat de bereikbaarheid van de verbinding belangrijk is, kunnen PIN apparaten aangesloten worden met M2M diensten en als de primaire verbinding wegvalt kan er automatisch gebruik gemaakt worden van een 4G backup oplossing zodat bijvoorbeeld een voorraad en kassasysteem in de cloud altijd bereikbaar blijft.

Oplossingen voor de retail sector

Zakelijke VoIP

VoIP centrale

Zowel hoofdkantoor als vestigingen worden aangesloten op de virtuele cloud telefooncentrale. Zo kan er intern gebeld en doorverbonden worden.

  • Intern nummerplan
  • Doorschakelen tussen vestigingen
  • Makkelijk ruggespraak
Lees hier meer over onze Zakelijke VoIP
VDSL

VDSL verbinding

Met een VDSL verbinding (tot 200Mbit/s) worden vestigingen aangesloten op het datanetwerk, zowel internet als telefonie worden geleverd.

  • Tot 200MBit
  • Voor zowel internet en VoIP geschikt
  • MPLS naar het hoofdkantoor
Lees hier meer over VDSL verbindingen
MPLS techniek

MPLS verbinding

Met een afgeschermd netwerk worden de vestigingen aan elkaar verbonden. Met MPLS techniek is een veilige communicatie mogelijk.

  • Afgeschermd eigen netwerk
  • Gescheiden veilig netwerk
  • Geschikt voor meerdere verbindingstype
Lees hier meer over MPLS techniek
M2M IoT SIM

M2M simkaart

Voorzie het PIN apparaat en alarm systeem van een netwerk onafhankelijk M2M simkaart, deze kiest automatisch het sterkste netwerk.

  • Geschikt voor Alarm en PIN
  • Altijd het sterkste netwerk (non-steering)
  • Laatste techniek beschikbaar
Lees hier meer over M2M en IoT diensten
Glasvezel

Glasvezel

Als er behoefte is aan een stabiele verbinding met hoge bandbreedte kan er gekozen worden voor een zakelijke glasvezel.

  • Voordelig en stabiel
  • Meerdere VLANs om verkeer te scheiden
  • Hoge brandbreedtes mogelijk
Lees hier meer over Zakelijke glasvezel
4G Backup

4G backup

Cloud applicaties zijn cruciaal geworden, met 4G backup schakelt de vaste verbinding automatisch over naar een mobiel netwerk.

  • Automatisch overschakelen
  • Behoud van vast IP adres
  • Alleen betalen bij verbruik
Lees hier meer over 4G Backup

Meer weten?

Top