Als bedrijf heeft u vaak een zakelijk telefoonnummer waar u aan gehecht bent. Dit nummer staat op de visitekaartjes, op de website en klanten zijn het misschien al jaren gewend. Het telefoonnummer is van u en niet van de huidige provider, hierdoor kunt u dus altijd overstappen wanneer u een nieuwe aanbieder vindt die goedkoper is of betere diensten levert. Het proces voor nummerbehoud wordt ook wel een portering genoemd.
Na het verzamelen van de benodigde gegevens vragen wij het nummerbehoud ter goedkeuring aan bij de huidige operator. Hierbij wordt gecontroleerd of de gegevens die zijn aangeleverd juist zijn en of het nummer vrij is om te porteren. Als er nog een contracttermijn is die nog niet is verstreken dan kan de huidige provider vragen om het contract af te kopen voordat de portering wordt goedgekeurd.
De tijd tussen aanvraag en daadwerkelijke portering kan heel erg verschillen, dit heeft te maken met de opzegtermijn bij de huidige provider, maar ook met de wensdatum. Als het snel geregeld moet worden kan het soms al binnen 15 tot 30 minuten of de volgende werkdag, maar als het pas over 30 dagen hoeft is dit ook geen probleem. Op de aanvraag van een portering stuurt de latende provider een eerste mogelijkheid terug wanneer het nummer geporteerd kan worden. Vanaf die datum kan het nummer direct overgezet worden, dit wordt ook wel porting on demand genoemd.
Voordat het nummer overgezet wordt naar MaxiTEL testen wij eerst of alles gereed is en werkt. Vervolgens wordt met 1 druk op de knop het nummer overgezet van uw oude provider naar MaxiTEL. Hierdoor beperken we de tijd dat u offline bent tot enkele secondes, waardoor het bedrijf gewoon doordraait.
Vergeet na het overzetten van de telefonie niet de diensten bij de oude provider op te zeggen. Het porteren van het nummer is een opzegging voor uw zakelijke telefoonnummer, maar niet voor de overige diensten bij de oude provider. Door op tijd op te zeggen betaalt u geen dubbele kosten.